Skierowane są do wszystkich – bez względu na wiek, płeć, zawód.
Zapraszamy serdecznie na spotkania w kameralnych, przyjaznych warunkach z własną uważnością, emocjami, myślami.
Podaruj SOBIE ten ważny czas! Odwdzięczy się on w codziennych chwilach i w relacjach z innymi.
Zajęcia prowadzi certyfikowana nauczycielka Treningów Uważności MBCT Anita Komorzycka. Posiada doświadczenie w prowadzeniu kursów uważności służących redukcji stresu oraz zapobiegającym nawrotom lęku i paniki. Na co dzień od lat praktykuje tai chi.
- bycia w ciszy ze sobą,
- zatrzymania się i zbliżenia się do swojej prawdziwej natury,
- lepszego poznania i zrozumienia samej/go siebie,
- lepszego poznania i zrozumienia świata i innych,
- nauczenia się intencjonalnego kierowania swoją uwagą.
SMAK : Jaki jest smak życia? | Będziemy kierować uwagę na zmysły i doświadczać jak się czujemy, gdy pozwalamy by z chwili na chwilę wszystko było takie jakie jest. | |
WZROK: Co widzimy, jeśli naprawdę patrzymy? | Szczególną uwagę będziemy kierować na zmysł wzroku. Będziemy uważni na kolory, kształty, barwy i przebarwienia, zmiany pojawiające się z chwili na chwilę. | |
NASTRÓJ : Jak wpływa na nasze zachowania, myślenie, emocje. | Będziemy się przyglądać naszym nastrojom. Sprawdzimy czy i w jaki sposób nastrój wpływa na to w jaki sposób postrzegamy rzeczywistość, innych ludzi, przyszłość i przeszłość. Dowiemy się w jaki sposób możemy obserwować nastrój i podejmować świadome decyzje odnośnie naszych zachowań. | |
PRZYJEMNOŚCI: Dlaczego bywa przyjemnie i czy mamy na to wpływ? | Zajmiemy się przyjemnymi chwilami. Będziemy badać jak często nam się przydarzają. Będziemy obserwować po czym poznajemy, że jakieś doświadczenie sprawia nam przyjemność. I co możemy robić, aby częściej doświadczać przyjemnych chwil. | |
NIEPRZYJEMNOŚCI: Dlaczego bywa nieprzyjemnie i czy mamy na to wpływ? | Będziemy badać jak to się dzieje, że mamy zły nastrój. I dlaczego zły nastrój ma tendencję by się pogłębiać. Będziemy obserwować po czym poznajemy, że doświadczenie przeżywamy jako nieprzyjemne. I zastanowimy się wspólnie jak stawiać czoła takim doświadczeniom. | |
EMOCJE 1: Przyglądamy się emocjom ze wszystkich stron. | Będziemy przyglądać się najważniejszym emocjom jakie każdy z nas przeżywa. Sprawdzimy po co doświadczamy emocji i jakie mają znaczenie w naszym życiu. | |
EMOCJE 2: Przyglądamy się naszym reakcjom na emocje. | Będziemy się przyglądać jak zazwyczaj próbujemy sobie radzić z emocjami. Zbadamy, czy dotychczasowy sposób nam służy. Sprawdzimy, jakim doświadczeniem będzie inne podejście do emocji. | |
STRES 1: Czym jest, co go powoduje, jaki na niego reagujemy? | Będziemy się przyglądać czym jest stres, w jakich sytuacjach się pojawia i jak zazwyczaj na stres reagujemy. | |
STRES 2: Co go nasila, co łagodzi, jaki mamy na niego wpływ? | Będziemy badać jakie zachowania nam służą a jakie pogłębiają stres. Będziemy obserwować myśli nasilające stres i uczyć się nowego sposobu reagowania na te myśli. | |
TRUDNOŚCI 1 : Ból, cierpienie, bardzo silny stres. Jak sobie z tym radzić? | Będziemy się przyglądać utrwalonym schematom naszego reagowania w trudnych, stresowych sytuacjach. I poznamy metodę radzenia sobie w inny sposób. | |
TRUDNOŚCI 2: Jak być z tym co trudne, aby było łatwiej? | Będziemy się przyglądać naszej nawykowej reakcji w trudnych, bolesnych sytuacjach. I będziemy sprawdzać co może nasilać nasze cierpienie, a co przynieść ulgę. | |
ŻYCZLIWOŚĆ 1 Uczymy się życzliwego nastawienia do siebie i innych. | Poznajemy znaczenie współczucia i życzliwości. Doświadczymy wpływ tych uczuć na nas i nasze nastawienie do innych. Będziemy się zastanawiać co pomaga a co utrudnia bycie życzliwym dla siebie, dla innych? | |
ŻYCZLIWOŚĆ 2 Jak życzliwość wpływa na jakość życia? | Przyglądamy się w jaki sposób bycie bardziej życzliwym, akceptującym i współczującym wpływa na naszą relację z innymi i z samym sobą. | |
MYŚLI: Czy możemy wpływać na nasze myślenie/ nie myślenie. | Będziemy obserwować myśli. Sprawdzimy czy mamy wpływ na treść myśli bądź na powracające myśli, których nie chcemy. Zobaczymy jaki wpływ mają myśli na nasze ciało, emocje i zachowania. A jaki wpływ mają emocje, ciało i zachowania na myśli. Będziemy uczyć się nowego podejścia do myśli. | |
BYCIE Z INNYMI 1: Jak jest teraz ? | Będziemy się przyglądać trudnościom jakich doświadczamy w kontaktach z innymi. Zobaczymy co wspiera te kontakty a co je utrudnia. Dowiemy się jak rozmawiać aby słyszeć innych i poczuć się wysłuchanym. | |
BYCIE Z INNYMI 2: Jak może być ? | Przyjrzymy się różnym sposobom kontaktowania się z innymi, doświadczając je poprzez ciało. Zastanowimy się w jaki sposób bycie uważnym może wspierać lepszą jakość naszych kontaktów z innymi. | |
OCZEKIWANIA: Jak wpływają na nasze doświadczenia? | Poprzez doświadczenie będziemy się przyglądać naszym potrzebom, oczekiwaniom, nastawieniom. Zobaczymy jak czujemy się, gdy to, czego się spodziewamy spełni się, a jak gdy jest inaczej niż chcemy. | |
Jak zadbać o siebie by poprawić jakość życia? | Będziemy badać co wpływa na to, że czujemy energię, radość, zadowolenie, a co na to, że się wypalamy i jesteśmy przemęczeni. I co możemy zrobić aby zwiększyć poziom zadowolenia z codziennego życia. | |
Jak być uważnym w codziennym życiu? | Rozmawiamy o tym w jaki sposób możemy wykorzystywać umiejętność bycia uważnym na co dzień. |
- Powitanie i wprowadzenie do zajęć
- Ćwiczenie medytacyjne – na siedząco
- Ćwiczenie uważnego ruchu
- Główny Blok Tematyczny
- Ćwiczenie medytacyjne
- Runda na pożegnanie, dzielenie się wrażeniami z zajęć, omówienie doświadczeń z ćwiczeń
- Minuta bycia w ciszy na zakończenie zajęć.
Adresaci: Osoby zainteresowane praktyką uważności, zdobywania doświadczeń w większym kontakcie z własnymi emocjami i myślami, chcące pozbyć się stresu, pragnące zdobyć większą przestrzeń dla siebie samego, bycia samemu ze sobą.
Termin: Każdy czwartek, godz. 12.00 – 14.00.
Sprawdź telefonicznie lub mailowo aktualny temat. Tematy powtarzają się cyklicznie. Istnieje możliwość udziału w pojedynczych zajęciach lub w wybranych tematach.
Prowadząca: Anita Komorzycka, psycholog, psychoterapeuta, certyfikowany nauczyciel MBSR (redukcji stresu oparty na uważności) i nauczyciel MBCT (zapobieganie nawrotom depresji, zaburzeń lękowych oparte na uważności) w trakcie procesu certyfikacji.
Inwestycja: pojedyncze 2-godzinne warsztaty – 60 zł
Abonament za miesiąc – 4 spotkania – 220 zł
Informacje i zapisy: Perspektywy. Ośrodek Relacji i Zdrowia Psychicznego, tel. 536 000 566, kontakt@perspektywy.waw.pl
Aby uczestniczyć w zajęciach prosimy o kontakt.
Liczba miejsc ograniczona (do 10), decyduje kolejność zgłoszeń.
Najbardziej dogodny będzie strój luźny i wygodny, ciepłe skarpetki lub sportowe obuwie na zmianę. Zapewniamy karimaty.