Perspektywy. Ośrodek Relacji i Zdrowia Psychicznego - Warszawa, Plac Zbawiciela

środy 6:30 – 8:30 lub soboty 17:00 – 19:30

Trening MBSR to program medyczny i psycho-edukacyjny stworzony w 1979 roku przez Jona Kabat-Zinna i jego zespół. W ciągu 37 lat dokonano ponad 4 000 badań, które potwierdzają skuteczność metody w różnych obszarach zastosowań, a przede wszystkim w trwałym obniżeniu fizycznych i psychologicznych symptomów stresu.

Ten trening może być dla Ciebie jeśli:

  • chcesz lepiej radzić sobie ze stresem
  • czujesz, że nie masz czasu w ciągu dnia na chwilę dla siebie
  • interesuje Cię medytacja pozbawiona wątku religijnego
  • słyszałeś o skuteczności mindfulness i chciałbyś spróbować wprowadzić jej zasady w życie
  • chciałbyś poprawić jakość swojego życia
  • widzisz potrzebę zmiany w swoim życiu.

Jak uważność wpływa na redukowanie stresu.

Sytuacja stresowa ma miejsce wówczas, gdy mamy poczucie, że nasze umiejętności i dotychczasowe sposoby radzenia sobie nie będą wystarczające by wyjść z takiej sytuacji obronną ręką.
W ciągu naszego życia uczyliśmy się różnych sposobów reagowania w takich sytuacjach. Często powtarzane, te reakcje stały się nawykami, które uruchamiają się, najczęściej automatycznie, w stresie. Kiedy nawyki te tworzyły się, być może w dzieciństwie, pomagały nam przetrwać, poradzić sobie. Jednak z wiekiem i zmieniającą się rzeczywistością, stają się nieadekwatne do coraz to nowych wyzwań i stresów. Mając poczucie, że w zbliżającej się sytuacji stresowej możemy sobie nie poradzić, przeżywamy silne emocje, co jeszcze pogłębia stres. Powstaje błędne koło. Umiejętność uważności pozwala to błędne koło przerwać.
Bycie uważnym polega na świadomym kierowaniu uwagi. Uczymy się kierować uwagę na pojawiające się emocje. Uczymy się obserwowania myśli i przyglądania się jaki efekt w nas wywołują i do jakiego zachowania nas motywują. Uważniej niż zazwyczaj badamy uwagą nasze ciało i uczymy się obserwować pojawiające się reakcje, których dotychczas nie byliśmy świadomi. To proces, który wymaga czasu i częstych ćwiczeń, aby umiejętność bycia uważnym stała się dla nas nawykiem. Nawykiem, który nam służy.
Dzięki umiejętności obserwowania wrażeń pojawiających się w ciele, naszych myśli i emocji zaczynamy coraz lepiej rozumieć siebie i swoje zachowania. Uczymy się również rozumieć i rozpoznawać myśli, emocje i tendencje do działania pojawiające się w sytuacjach stresu. Coraz lepiej je rozumiemy. Uczymy się zatrzymywania nawykowych reakcji i zamiast nich, świadomego odpowiadania na wyzwania pojawiające się nam jako stres. Rozumiemy coraz lepiej, na co mamy wpływ a na co nie. Ta wiedza pomaga skupić się na tym, na co mamy wpływ.
Przy okazji zmienia się nasze nastawienie do samych siebie. Od pełnego lęku lub złości podejścia krytycznego lub negatywnego myślenia na swój temat, zaczynamy traktować siebie z życzliwością i zrozumieniem. W momencie stresu zaczynamy się bardziej o siebie troszczyć i sobą opiekować.
Dzięki korzystaniu z umiejętności bycia uważnym, lepiej rozumiemy to co się w nas dzieje i lepiej sobie z tym radzimy. Stajemy się wobec siebie życzliwsi. Zaczynamy doceniać drobne radości. Częściej widzimy powody by cieszyć się życiem, sobą, przyjaciółmi itp. Wzmacniamy w ten sposób naszą psychiczną odporność na stres i w trudnych sytuacjach postępujemy uważnie, świadomie i z namysłem. A nawet jeśli sytuacja stresowa na jakiś czas nas przybije, łatwiej i szybciej powrócimy do poczucia komfortu i zadowolenia.

Harmonogram treningu MBSR (redukcja stresu za pomocą uważności)

Koszt: 950 zł.

Zapisy: osoby zainteresowane uczestniczeniem w treningu MBCT prosimy o kontakt telefoniczny
536 000 566 lub mailowy kontakt@perspektywy.waw.pl w celu umówienia się na rozmowę wstępną z prowadzącą trening Anitą Komorzycką.

Perspektywy. Ośrodek Relacji i Zdrowia Psychicznego
Pomagamy budować dobre relacje i dbamy o Twoje zdrowie psychiczne
Warszawa Śródmieście. Plac Zbawiciela
Tel: 536 000 566